Blogs : Technologie - 21ste eeuw - Vacature - hospitality -
 Heftruck Automatisering  thumbnail

Heftruck Automatisering

Published en
10 min read

De AXV iGo is dan weer een relatief eenvoudige, geautomatiseerde pallettruck met een hefhoogte van 1.780 mm en een maximum hefvermogen van 1.200 kg (heftruck waardevermindering). Hij is vooral gericht op organisaties die hun eerste stappen zetten in de geautomatiseerde logistiek. De AXH iGo is dan weer een AMR van de nieuwe generatie, die ontworpen is met schaalbaarheid in gedachten

Bijkomende troef is zijn Active Floor Compensation-systeem, dat oneffenheden uit de vloer absorbeert. Dit maakt de MX-X geschikt voor brownfieldprojecten met vloeren die al wat gebruiksschade hebben. Dat deze apparaten in series worden gebouwd in Stills eigen fabriek zorgt voor snelle leveringstijden, kostenvoordeel en overzichtelijk onderhoud. Hoezeer Still zijn rol als leverancier van totaaloplossingen serieus neemt, blijkt ook uit de invoering van het iGo Cube-gamma, een serie toebehoren voor volledig geautomatiseerde opslag, samengesteld uit gestandaardiseerde componenten voor snelle implementatie en schaalbaarheid.

Yusen werkt met één geïntegreerd automatiseringssysteem, waarin de nieuwe apparatuur ingepast moest worden. Bovendien moesten deze apparaten ook in staat zijn de contouren en het gewicht van de pakketjes te “lezen” en meten, en dat terwijl zwarte pallets gebruikt worden (heftruck betrokken). Een uitdaging, want sensoren hebben vaak moeite om deze kleur te onderscheiden

“We kiezen onder andere voor Still omdat zij als enige een reachtruck aanbieden die tot 14 meter hoogte kan werken”, zegt Gitte Daelemans. “De nood aan geautomatiseerdereachtrucks is ook ingegeven door het feit dat we moeilijk mensen vinden met de benodigde reachtruck skills - verreiker kopen.” De manier waarop Still van bij het begin bij het project betrokken is, valt in de smaak

De Heftruck In De Opslag

Die bracht onder andere het probleem van de zwarte pallets aan het licht”, blikt Daelemans terug (heftruck montagehal). Ze is zeer te spreken over de ‘hypercare’ die de intralogistiekspeler naar de tafel brengt. “Een Still-technicus was on site voor het hele project. Een project als dit moet je vooraf toch even ‘live’ kunnen testen

Leon GoyvaertsMet veel poeha onthulde Exotec begin februari een nieuwe uitvinding: de Next-Gen Skypod. De compacte magazijnrobots van Exotec halen makkelijk een snelheid van 4 meter per seconde, rijden voortaan ook onder de rekken en zorgen gegarandeerd niet voor verkeersopstoppingen in het warehouse. Welke verbeteringen zijn aangebracht voor deze Next Generation? De verzamelde pers en vertegenwoordigers van bedrijven kwamen het te weten uit de mond van de oprichters zelf.

CEO Romain Moulin en CTO Renaud Heitz betraden het podium als jonge goden en spraken het aanwezige publiek – en online kijkers – in het Engels toe - heftruck optimalisatie. Al van in het begin van de onderneming – zo’n 10 jaar geleden – hadden deze Fransen het op de Amerikaanse markt gemunt

Hun ontwerp voor magazijnrobots is tot een groot succes uitgegroeid. Met een beurswaardering van meer dan 2 miljard dollar mag het bedrijf zich onder de unicorns rekenen als startup. Waaraan heeft de onderneming dit succes te danken? Thomas Genestar, Managing Director Western Europe bij Exotec, heeft er zo zijn eigen verklaring voor: “De filosofie bij ons is dat we ons product niet zomaar aanpassen voor één specifieke klant.

Heftruck Distributiecentrum

Drie kantoren kwamen erbij, in Frankijk, Engeland en Zuid-Korea. Technische support gebeurt vanuit drie controlecentra in Lille, Tokyo en Atlanta. “Wanneer een van de controlecentra gebeld wordt door een klant, dan weten onze medewerkers dat het Skypod-systeem altijd op dezelfde manier werkt,” verzekert Genestar. heftruck markt. Hoge throughputBij welke soorten van goederenstromen zijn de eerste generatie van Skypods tot dusver geïmplementeerd? “We focussen vooral op klanten die werken met een hoge ‘throughput’,” aldus Genestar



Bovendien garandeert het nieuwe systeem een strikte uitgaande ‘sequencing’ voordat bestellingen worden klaargezet. Robots groeperen bestellingen en leveren ze in een specifieke volgorde af bij de Exchanger, die ze vervolgens naar de uitgaande lijn stuurt. Merkwaardig: E.Leclerc laat klanten in Seclin toe om op de parking van het warehouse winkelwaren af te halen.

Vandaag, met de nieuwste Exotec-oplossing, duurt dit minder dan 5 minuten.”Waar ziet Thomas Genestar de verkoop het snelst toenemen in de onmiddellijke toekomst? “We verwachten een beperkte groei in de Europese markt, aangezien de economische situatie hier niet evident is,” voorspelt Genestar. “De vraag in de Amerikaanse markt zal dan weer zeer sterk blijven toenemen.

Claude YvensZoals de naam al doet vermoeden, wordt dit huzarenstukje mogelijk gemaakt door het gebruik van een beveiligd 5G-netwerk (heftruck klassieke). In het kader van de ontwikkeling van deze technologie in België heeft de FOD Economie subsidies ¬toegekend aan verschillende projecten, waaronder dat van Novandi. Een geslaagd ‘Proof of Concept’Warm weggestopt in zijn kantoor, bestuurt een operator de portaalkraan op afstand met behulp van joysticks

Van Heftruck Tot Magazijntruck

Een onbemande, elektrische terminaltrekker positioneert zich waar de reachstacker de container zal laden. Na verloop van tijd zal de portaalkraan de container rechtstreeks op de oplegger kunnen plaatsen.“Je kan een nieuwe, op afstand bediende portaalkraan kopen, maar daar is een glasvezelkabel voor nodig. Geen enkele fabrikant van portaalkranen is bereid om een dergelijk systeem op een bestaande portaalkraan te installeren.

Het systeem kan al 17 containers per uur verwerken, maar Novandi is niet van plan om te stoppen bij de ‘Proof of Concept’ fase. “Wij beheren containerterminals in Trilogiport, Renory, Charleroi en Avelgem”, legt Philippe Portier, voorzitter van de Raad van Bestuur, uit - heftruck evaluatie - verreikers. “In totaal werken we met een twintigtal kranen

Eén enkele operator zal meerdere portaalkranen in verschillende terminals kunnen bedienen. Linde Material Handling heeft onlangs de ‘MATIC:move’ software gelanceerd. Hiermee kunnen bedrijven hun ‘intralogistiek’ sneller en kostenefficiënter automatiseren. Deze software wordt geïmplementeerd in de volledig geautomatiseerde nieuwe Linde L-MATIC core truck. De ‘MATIC:move’ software is op de eerste plaats ontworpen voor kleinere vloten met maximaal vijf industriële trucks van hetzelfde voertuigtype en gestandaardiseerde ladingdragers, zoals europaletten en gitterboxen.

Ook gemengd verkeer met handmatig bediende industriele trucks en voetgangers kan zo in kaart worden gebracht. De Vlaamse Waterweg zag de vervoerde WDP heeft de voormalige Renault Vilvoorde site aan de rand van Brussel verworven. heftruck producent. Het gaat om een investering van 100 miljoen euro, met een netto aanvangsrendement van ongeveer 7%

WDP zal de herontwikkelingsplannen in fasen ontwikkelen, in nauwe samenwerking met de stad Vilvoorde. ‘Port of Antwerp-Bruges’ groeide in 2024 met 2,3% in totale goederenoverslag, wat neerkomt op 278 miljoen ton - heftrucks kopen. Containers waren de drijvende kracht achter deze groei, met een stijging van 8,9% in tonnage en 8,1% in TEU

Heftruck Klant

Het marktaandeel van de haven in de Hamburg-Le Havre Range nam in de eerste negen maanden met 0,7 procentpunt toe tot 30,6%. Het verlies van bijna een half miljoen TEU-containers van en naar Rusland in 2021 is inmiddels volledig gecompenseerd door groei naar andere vaargebieden (heftruck noodhulp). De Chinese autofabrikant Chery, gespecialiseerd in personenwagens en SUV’s, breidt zijn serviceaanbod in de Benelux uit door samen te werken met Lux-mate voor de opslag en distributie van reserveonderdelen

Dit stelt Chery in staat om efficiënter onderdelen te leveren voor zijn merken OMODA en JAECOO, vanaf dit jaar in België beschikbaar - verreiker kopen. Het Chinese Lux-mate heeft al veel Chinese fabrikanten geholpen om hun logistieke positie in Europa te versterken. Naast Lux-mate werkt Chery voor zijn logistieke infrastructuur onder meer ook samen met Kuehne+Nagel, DHL en Arcese

Deze innovatieve hub, gelegen op de campus van de Vrije Universiteit Brussel (VUB), vormt een cruciale schakel in een gedeeld netwerk ter ondersteuning van ‘cyclelogistics’ in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (heftruck missie). Nano hubs spelen een essentiële rol in stedelijke distributie: ze verkorten de afstanden, verhogen het aantal leveringen per uur en verminderen de CO2-uitstoot en verkeersdrukte

Dalingen werden vastgesteld bij allerhande goederen (-7,77%) en vaste brandstoffen (-11,28%). In het kort:• Een bezoek aan het hoofdkantoor van Unilin in Desselgem, met speciale aandacht voor hun risicopreventiebeleid.• Een reportage over de bouwwerf van Eutraco’s nieuwe CO₂-neutrale magazijn in Roeselare.• Een kijkje in de logistieke organisatie van BD Logistics, met onder meer de ingebruikname van een nieuw WMS.• Drie Belgen wonnen het Linde wereldkampioenschap voor heftruckchauffeurs.

Heftruck Unique Selling Point

Hij verschijnt zelden in de Belgische pers, maar toen hij tot Manager van het Jaar werd verkozen, gaf Gert Bervoets, CEO van H.Essers, ons een interview (heftruck vrachtwagen). Interviews met de redactieWim Boydens (4D Trans) legt uit waarom zijn bedrijf een nieuwe logistieke site heeft gekozen in Oostende. Ter gelegenheid van de jaarlijkse receptie van VIL interviewden we zijn voorzitter Danny Van Himste

We hebben nu een federale regering en sinds juli een regering in Wallonië met twee mobiliteitsministers van dezelfde partij (Jean-Luc Crucke en François Desquennes).Op Waals niveau is in de gewestelijke beleidsverklaring weinig sprake van het goederenvervoer in het algemeen. Enerzijds stelt deze beleidsverklaring dat “de regering de beschikbaarheid van terreinen moet vergroten door werk te maken van de ontwikkeling van grote braakliggende terreinen, (...), waarbij ook een beroep wordt gedaan op de grondreserves van de verschillende publieke actoren binnen een strategie die rekening houdt met logistieke en intermodale kwesties.” Iets verderop valt dan te lezen dat “een moderner, efficiënter en doeltreffender beheer van de vier Waalse rivierhavens zal worden gevoerd om zo goed mogelijk in te spelen op de economische, klimaat- en mobiliteitsuitdagingen (...), terwijl intermodale knooppunten voor vracht en logistiek zullen worden gestimuleerd.” De federale regering, op zijn beurt, neemt in de regeringsverklaring grote delen over uit de aanbevelingen van het Gebruikerscomité voor het spoorvrachtvervoer, dat is opgericht op initiatief van de vorige minister Georges Gilkinet.



Maar zal dit volstaan om een echte verschuiving in de ‘modal split’ teweeg te brengen? Deze elementen zijn noodzakelijk, maar niet toereikend. Logistics in Wallonia ondersteunt al meerdere jaren multimodaliteit, naar het voorbeeld van wat de collega’s van het VIL doen via “Multimodaal Vlaanderen” (heftruck geavanceerd). We stellen echter vast dat de grote industriële verladers het spoor gebruiken wanneer ze kunnen en wanneer dat economisch zinvol is, maar dat ze zich terughoudend tonen om nieuwe multimodale routes te verkennen

Reken daarbij nog de complexiteit van een materie die deels regionaal (voor riviervervoer) en deels federaal (voor spoorvervoer) is. schaarliften huren. De CSRD-richtlijnEr is bijgevolg een brede consensus nodig, die wellicht binnen handbereik ligt, om op nationaal niveau echt werk te maken van multimodaliteit. Deze noodzaak wordt nog tastbaarder door de inwerkingtreding van de CSRDrichtlijn en de verplichting voor bedrijven om over hun ‘scope 3’ emissies (inclusief inkomende en uitgaande stromen) te rapporteren

Veilig Werken Met De Heftruck

Welke richting het ook uitgaat, Logistics in Wallonia staat klaar om de bedrijven op deze weg te ondersteunen. heftruck optimalisatie. Niemand weet precies hoe uw magazijn er over 30 jaar zal uitzien. Maar Jungheinrich kan u er nu al op voorbereiden. Onze ervaren consultants staan klaar om een oplossing op maat voor u te ontwerpen

Systemen waarop u op de lange termijn kunt vertrouwen, hoe sterk de vraag ook is of hoe geautomatiseerd uw processen ook zijn. Jungheinrich staat aan uw zijde. Vanaf het begin. Meer weten? .

Een casco aanhangwagenverzekering verzekert het bedrijf voor schade aan de aanhangwagen of oplegger. Bijvoorbeeld schade die ontstaat aan de aanhanger tijdens het rijden, bij werkzaamheden of tijdens ander gebruik in het verkeer - heftruck milieu. De aanhangerverzekering verzekert diefstal of beschadiging van de aanhanger. Bijvoorbeeld schade die ontstaat tijdens het rijden, werkzaamheden en ander gebruik in het verkeer

Een arbeidsongeschiktheids­verzekering (AOV) garandeert een maandelijkse uitkering door ziekte, burn-out, zwangerschap of een ongeval (tijdelijk) geen inkomen meer kunt verdienen. Een ondernemer is zelf verantwoordelijk voor een financieel vangnet als er niet meer gewerkt kan worden. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) beschermt voor de gevolgen van arbeidsongeschiktheid. Bij ziekte of arbeidsongeschiktheid wordt er door de verzekeringsmaatschappij een maandelijkse uitkering gedaan.

De Heftruck En De Veiligheidscamera

Inkomen uit ander werk mag natuurlijk gewoon worden gehouden. Hier de premies, voorwaarden en informatie. AEen arbodienst helpt werkgevers en werknemers bij het opstellen en uitvoeren van een arbeidsomstandigheden- en verzuimbeleid. De wettelijke arbo-verplichtingen vereisen een specifieke deskundigheid waar MKB-bedrijven met werknemers meestal niet over beschikken. Vaak wordt er een digitale verbinding gelegd tussen de arbo-dienst en de verzekeringsmaatschappij van de verzuimverzekering.



Een bedrijfsaansprakelijkheid verzekering verzekert een schade die de eigenaar, het bedrijf of de medewerkers veroorzaken bij anderen - heftruck terreinheftruck. De bedrijfsaansprakelijkheid verzekering, ook wel afgekort tot AVB, vergoedt zowel letselschade aan personen, als de zaakschade aan spullen. Maar ook schade die werknemers elkaar onderling toebrengen. Of door een ZZP-er die voor het bedrijf aan het werk is

Navigation

Home

Latest Posts

Heftruck Luchtbanden

Published Aug 03, 25
10 min read

Heftruck Kantelbeveiliging

Published Aug 03, 25
6 min read

De Heftruck En Transport

Published Aug 03, 25
8 min read